Minisite-Banner
Bisnes Anda Sedang TENAT Dan Di Ambang KEGAGALAN!
Belajar Bagaimana Untuk SELAMATKAN Bisnes Anda Daripada KEGAGALAN Dan Seterusnya Boleh Menjadi LEGASI Anda Bersama-sama Pakar Bisnes Secara DIRECT!
Sila hentikan pem'BUNUH'an bisnes anda sendiri! Belajarlah ilmu yang BETUL untuk bisnes secara PROFESIONAL dan menghasilkan UNTUNG yang BERGANDA-GANDA direct daripada pakar-pakar bisnes yang telah BERJAYA!
Testimoni-1
Gambar-tepi-7
Dari Meja Pengarah Program Ini Bisnes Bukan Propa (IBBP)
Wan Nong Muzafar

Buat semua peniaga-peniaga di luar sana...

Saya tahu ramai yang sudah mula berkecimpung di dalam dunia bisnes sekarang ini. Lagi pun memang sudah banyak seminar-seminar bisnes yang telah menyedarkan masyarakat Malaysia tentang peluang pendapatan yang boleh diperolehi daripada bisnes.

Bermacam-macam program telah dianjurkan oleh pihak-pihak tertentu (kerajaan dan pihak persendirian) dengan satu objektif iaitu untuk mengajak rakyat Malaysia untuk mula berbisnes. Boleh dikatakan setiap hujung minggu pasti akan ada seminar atau program yang membincangkan topik bagaimana untuk mula berniaga.

Berbagai-bagai teori telah diajar kepada peserta tentang bagaimana untuk mulakan bisnes. Ada yang nampak macam ceramah motivasi, team building, program jiwa raga dan tarian pun ada! Semuanya hanya satu, untuk mengajak rakyat Malaysia mula berniaga.

Syukur sekarang ni sudah ramai usahawan-usahawan baru terutamanya daripada masyarakat Melayu yang muncul di Malaysia. Ini satu perkembangan yang sangat positif dan membuatkan saya gembira. Ini bermakna negara Malaysia bakal menjadi negara yang melahirkan ramai usahawan-usahawan yang hebat dan berjiwa merdeka. Tahniah saya ucapkan!

Ramai Yang Ingat Mereka Sedang Berniaga, Tetapi Hakikatnya Mereka Sedang...
Pembunuh-Bisnes
MEMBUNUH BISNES MEREKA DALAM DIAM!

Masih ramai lagi yang tak sedar yang mereka sebenarnya bukan mengembangkan dan memajukan bisnes. Tetapi mereka sedang mem'BUNUH' bisnes mereka sendiri.

Berniaga tanpa SOP, cash flow dan cara yang betul boleh menyebabkan anda sedang membunuh bisnes anda. Ini bukan main-main kerana saya sendiri pernah memberikan konsultansi kepada peniaga yang sedang mem'BUNUH' bisnes mereka tanpa mereka sedar!

Kedai Kosong
BERNIAGA SYOK SENDIRI!

Ini lagi satu penyakit peniaga kita di Malaysia (Khususnya bangsa saya sendiri). Bila berniaga tak pernah nak ambil tahu tentang pasaran. Apa yang pasaran nak, apa masalah pasaran mereka.

Apa yang mereka tahu, buat produk sampaikan berhabis beratus ribu ringgit. Lepas tu tak tahu nak jual kepada siapa. Tak pernah nak buat 'market research'! Ingat buat produk lepas tu ada orang berduyun-duyun datang.

Stop living in the FANTASY world and come back to the REAL world!

Kerugian
MENJUAL PRODUK TANPA UNTUNG!

Ramai yang tak sedar sebenarnya mereka sedang mengalami ke'RUGI'an semasa mereka menjual produk mereka. Macam mana saya tahu? Melalui pengalaman saya memberikan konsultansi perniagaan kepada client saya.

Rata-rata peniaga kita tak tahu bagaimana nak letakkan harga yang sesuai kepada produk yang mereka jual untuk mendapatkan keuntungan. Jika anda salah kira pada bahagian ini, perniagaan anda akan jadi susah utuk berkembang.

Jadi penting untuk anda tahu harga jualan yang mendatangkan 'UNTUNG' kepada perniagaan anda.

Ini Adalah Sebahagian Daripada Masalah-masalah Kritikal Yang Di Alami Oleh Peniaga-peniaga Kita...

Kalau saya nak senaraikan semua memang page ini akan jadi panjang berjela lah jawabnya!

Saya pulak yang akan jadi letih menaip...

Kalau anda nak tahu sebenarnya, realiti sebenar dunia perniagaan sangatlah menggerunkan. Bukanlah niat saya nak menakut-nakutkan anda berniaga. But I want to tell you the truth about the business world! Not everything will go according to your plans!

Tapi Malangnya, Masyarakat Kita Terlalu Digula-gulakan Dengan Fantasi Keindahan Dunia Bisnes Tanpa Mengetahui Realiti Sebenar Dunia Bisnes! Sedih Saya Melihatnya....

Inilah realiti yang sedang berlaku sekarang. Anda ingat anda sedang melakukan bisnes yang dapat menampung kehidupan anda dan keluarga. Tetapi hakikatnya, anda tidak tahu dan kenal realiti dunia sebenar bisnes.

Banyak program-program usahawan yang dianjurkan hanya membincangkan potensi besar pendapatan yang bakal anda dapat bila anda mula berniaga, kebebasan masa, bebas hutang, melancong ke sana sini, beli kereta besar, rumah besar dan bermacam-macam lagi. Ada juga program yang dianjurkan untuk menaikkan semangat peserta agar sentiasa positif dan bersemangat untuk berbisnes.

Memang bagus, anda nampak peluang dan rasa bersemangat untuk mula buat bisnes. Tapi realitinya, hanya semangat dan nampak peluang sahaja tidak cukup! Anda perlu tahu bagaimana untuk merancang dan menguruskan bisnes dengan cara yang betul jika anda ingin kekal dan terus bertahan di dalam dunia ini.

Kaedah pengajaran berbentuk sebegini sebenarnya tidak mampu menyelesaikan asas utama yang saya selalu menjadi penghalang untuk usahawan untuk terus mengembangkan perniagaan mereka kerana komponen ‘fundamental’ iaitu bagaimana merangka  dan mengimplementasi strategi kewangan tidak dikupas dengan menyeluruh.

Ini Menyebabkan Saya Dan Juga Rakan-rakan Saya Terpanggil Untuk Membantu Anda!

Tetapi untuk pergi dan bantu setiap orang memang di luar kemampuan saya sebagai manusia biasa. Tapi apa yang saya boleh lakukan adalah membantu mereka yang datang berjumpa dengan saya. Saya bantu mereka dengan sebaik mungkin dengan kemampuan dan juga keupayaan serta ilmu yang saya ada.

Alhamdulillah, ramai yang berjaya keluar daripada masalah mereka. Daripada hidup dibelenggu hutang, aliran tunai perniagaan yang tidak jelas, untung rugi yang tidak diketahui, tiada hala tuju yang jelas dalam perniagaan kepada hidup yang lebih baik setelah mereka perbetulkan kesilapan mereka. Melihat mereka berjaya keluar daripada masalah yang meraka hadapi menjadi kepuasan di hati saya.

Perasaan ini memang tidak dapat digambarkan dengan kata-kata. Benarlah kata orang jika kita bantu orang nescaya tuhan akan permudahkan setiap perkara yang kita lakukan dan menjadikan hati kita tenang menghadapi setiap dugaan yang datang kepada kita.

Bertitik tolak daripada sinilah timbulnya idea untuk saya bantu lebih ramai lagi usahawan-usahawan di luar sana yang masih lagi dibelenggu masalah dan tidak jumpa jalan keluar. Jadi saya pun mula menghubungi rakan-rakan seperjuangan saya untuk membantu saya merealisasikan hasrat saya ini.

Dipendekkan cerita, tuhan telah permudahkan setiap urusan saya dengan saya berjaya mengumpulkan empat orang rakan-rakan yang mempunyai misi dan visi seperti saya untuk membantu usahawan-usahawan di luar sana untuk lebih berjaya dalam bisnes mereka.

Atas Dasar Ini Tercetuslah Idea Kami Untuk Mengadakan Satu Seminar Mengenai Dunia dan Realiti Sebenar Bisnes Yang Kami Namakan
Siapa-Yang-patut-Hadir-2
Apa Yang Bakal Anda Dapat Melalui Seminar Ini?
maklumat-Program
PENAMPILAN ISTIMEWA!
FIZO OMAR DAN FYNN JAMAL!
Fizo-dan-Fynn
Fizo Omar dan Fynn Jamal juga akan hadir dan berkongsi dengan anda
pengalaman dan strategi bisnes mereka!

Inilah peluang anda untuk korek rahsia bisnes mereka. Bagaimana mereka boleh berjaya dalam bisnes mereka walaupun sibuk dengan kehidupan mereka sebagai artis. Anda tanya direct bagaimana mereka uruskan bisnes mereka.

Kalau bertuah, mungkin anda dapat bergambar bersama mereka.

Lihat apa kata mereka yang pernah menghadiri seminar IBBP sebelum ini...
WhatsApp Image 2017-04-01 at 11.33.35
WhatsApp Image 2017-04-01 at 11.33.34
WhatsApp Image 2017-04-01 at 11.33.32
WhatsApp Image 2017-04-01 at 11.33.31
WhatsApp Image 2017-04-01 at 11.33.32 (1)

OK Saya BERMINAT nak sertai Seminar Ini!

Macam mana saya nak join?

KLIK sahaja butang di bawah untuk tempah seat anda sekarang!
Ok berapa pulak yang saya nak laburkan untuk belajar dengan kesemua pakar-pakar ni?

Kalau ikutkan untuk berjumpa mereka semua, kos keseluruhan yang perlu anda laburkan adalah melebihi RM 30 000!

Serius! Saya tak tipu anda. Cuba anda pergi sendiri ke pejabat Fizo Omar dan tanya sendiri beliau berapa cas konsultansi yang beliau kenakan kepada klien beliau. Anda pergi sendiri dan tanya direct kalau anda tak percaya dengan apa yang saya cakapkan ni.

Itu belum lagi speaker-speaker yang lain. Campur semua sekali boleh lebih RM 30 000!

Tapi atas dasar nak membantu anda, saya dah kaw tim baik punya dengan kesemua speaker-speaker IBBP ni. Jadi jumlah yang anda perlu bayar

Price-Slash
Tapi untuk mereka yang bertindak awal sebelum 14/4/2017 ini, saya bagi harga BURUNG AWAL kepada anda!
Tawaran BURUNG AWAL ni hanya SAH selagi TIMER di bawah belum mencecah angka 0!
Jika anda bertindak sekarang, harga yang perlu anda bayar hanyalah
RM 250 SAHAJA!
Jadi tunggu apa lagi? KLIK butang di bawah SEGERA sebelum harga dinaikkan!
Jika anda terlepas seminar kali ini, saya tak tahu bila lagi saya akan adakan seminar seperti ini. Mungkin tahun depan, 2 tahun lagi atau sudah tak ada lagi!
Jangan tunggu lama-lama kerana nanti takut anda menyesal kerana terlepas peluang ini.